Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΓΙΑΤΙ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ

ΓΙΑΤΙ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ
  1. ΠΟΣΟ ΠΙΘΑΝΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΝΑ ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΟΥΜΕ;
Αν σκεφτείτε ότι χρεοκοπώντας η LEHMAN BROTHERS, μια επενδυτική τράπεζα των ΗΠΑ, κόντεψε να καταρρεύσει το τραπεζικό σύστημα του αναπτυγμένου καπιταλιστικού κόσμου, κινδύνεψαν τραπεζικοί κολοσσοί όπως η CITIBANK, η UBS κλπ. και αναστέναξε μέχρι ο κάμπος της Θεσσαλίας, καθώς έχασαν τουλάχιστον 100 εκατομμύρια € διάφοροι Λαρισαίοι καταθέτες που είχαν τραπεζικά προϊόντα της LEHMAN BROTHERS, φανταστείτε τι θα γίνει αν καταρρεύσει μια χώρα της Ευρωζώνης, το ντόμινο που θα επακολουθήσει! Ολόκληρη η ΖτΕ και η ΕΕ θα κλονιστούν. Γι’ αυτό αγωνιούν και πασχίζουν, όχι μόνο οι εταίροι μας, αλλά ακόμη και ο Ομπάμα!

  1. ΕΣΟΔΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Φόροι (άμεσοι-έμμεσοι), εισφορές για κοινωνική ασφάλιση, μεταβιβάσεις από ΕΕ, πωλήσεις-εκμετάλλευση δημόσιας περιουσίας.
  1. ΔΑΠΑΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
Μισθοί δημόσιων υπαλλήλων, κοινωνικές παροχές, λειτουργικές δαπάνες δημόσιων υπηρεσιών, δημόσιες επενδύσεις, πληρωμές τόκων συσσωρευμένου χρέους, επιδοτήσεις-χρηματοδοτήσεις παραγωγών, προγράμματα ενίσχυσης Τραπεζών.

  1. ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ
Πρωτογενές έλλειμμα είναι η διαφορά μεταξύ δαπανών και εσόδων, όταν αφαιρεθούν οι τόκοι των δανείων. Σημαίνει δηλαδή ότι ξοδεύει η χώρα περισσότερα από όσα εισπράττει. Αν είχε πρωτογενές πλεόνασμα, σημαίνει ότι θα περίσσευε ένα μέρος για να πληρώνονται και οι τόκοι.

  1. ΤΕΛΙΚΑ, ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Η ΕΛΛΑΔΑ;
Η Ελλάδα είναι στις 22 πλουσιότερες χώρες του πλανήτη, τη δεκαετία πριν την κρίση αύξησε το ΑΕΠ της (Ακαθάριστο εγχώριο προϊόν), δηλαδή «έγινε πλουσιότερη», κατά 44%. Αν υπήρχε ισοκατανομή, θα έπρεπε όλοι να έχουμε γίνει κατά 44% πλουσιότεροι. Το ότι δε γίναμε, σημαίνει ότι κάποιοι έγιναν κατά 60-70% ή και παραπάνω πλουσιότεροι. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι επειδή το χρέος είναι ένα κλάσμα, ΧΡΕΟΣ/ΑΕΠ, δε μειώθηκε καν το χρέος. Γιατί; Διότι οι κυβερνήσεις μείωναν διαρκώς τους φόρους που πληρώνουν το κεφάλαιο, τα μεγάλα εισοδήματα, η περιουσία. Μείωναν έτσι τα δημόσια έσοδα στον ίδιο βαθμό που αύξανε το ΑΕΠ και το χρέος παρέμενε συνεχώς γύρω στο 100% του ΑΕΠ μέχρι την κρίση, οπότε και εκτινάχθηκε στο 120%. Με την ύφεση που προκάλεσε το Μνημόνιο, το χρέος εκτινάχθηκε στο 143% του ΑΕΠ στο τέλος του 2010.
  1. ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΡΑΧΜΗ
Αν υποθέσουμε ότι το νόμισμα θα υποτιμηθεί κατά 50%, άμεσα η αγοραστική μας δύναμη για εισαγόμενα προϊόντα θα μειωθεί κατά αυτό το ποσό, αλλά και στην εσωτερική αγορά, θα μειωθεί τουλάχιστον κατά 25%, αν σκεφτούμε μάλιστα ότι και εγχώρια προϊόντα εμπεριέχουν εισαγωγές.
Οι έχοντες, θα μπορέσουν αυτόματα να μετατρέψουν το νόμισμά τους σε άλλο ισχυρό νόμισμα στο εξωτερικό και να διατηρήσουν την αγοραστική τους δύναμη. Τα περιουσιακά στοιχεία και τα μέσα παραγωγής θα είναι υποτιμημένα και θα μπορέσουν να τα αγοράσουν σε πολύ χαμηλές τιμές, με τα χρήματα που θα φέρουν απέξω.
  1. ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ;
Σημαίνει δεν πληρώνω, αλλά και δεν παίρνω λεφτά. Μια χώρα που έχει πρωτογενές έλλειμμα, έσοδα λιγότερα από τις δαπάνες, εκτός των τόκων, αφήνει ανοιχτό το θέμα ποιος θα πληρώσει το πρωτογενές έλλειμμα.
  1. ΜΠΟΡΕΙ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΝΑ ΚΙΝΗΣΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣ; ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΣΕ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ;
Αυτό το ίδιο κράτος που μιλάει για αντιπαραγωγικό δημόσιο τομέα, για την πάταξη της φοροδιαφυγής, κατέφυγε σε διαγωνισμό για να αναθέσει το έργο σε ΙΔΙΩΤΕΣ, με κόστος 2.552.250 €, και τη μελέτη του ενιαίου μισθολογίου την ανέθεσε στις εταιρίες HAY GROUP ΚΑΙ ICAP GROUP. Οι πρώτοι που διαμαρτυρήθηκαν ήταν τα συνδικάτα. Όταν το Υπουργείο Οικονομικών έχει πολύτιμες βάσεις δεδομένων και κατάλληλο προσωπικό για να κάνει αυτές τις μελέτες, δεν είναι το ίδιο το κράτος που απαξιώνει το δημόσιο τομέα; Αυτή είναι η λογική όσων θέλουν να ιδιωτικοποιήσουν το δημόσιο: Το απαξιώνουν. Ο διαφορετικός δρόμος είναι να γίνει το Δημόσιο πάροχος δημόσιων-δωρεάν αγαθών και κοινωνικών υπηρεσιών, με διαδικασίες κοινωνικού ελέγχου και απόλυτης διαφάνειας, με στόχο ένα συγκεκριμένο επίπεδο δωρεάν κοινωνικών παροχών (υγεία, παιδεία, ενέργεια, επικοινωνίες κλπ.) για όλους τους πολίτες.
  1. ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΪΚΑ;
Οι δόσεις του μηχανισμού στήριξης για το 2011 είναι 40 δις, ενώ έχουν μεταφερθεί και 6,5δις από τις δόσεις του 2010. Επομένως ο μηχανισμός στήριξης συνεισφέρει 46,5 δις για το 2011. Από αυτά, τα 2,5 δις κατευθύνονται για τη χρηματοδότηση του ταμείου χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, δηλαδή του ταμείου που συστάθηκε για την ασφάλεια των αναξιοπαθούντων τραπεζιτών. Μένουν 44 δις. Τόσο ακριβώς είναι τα τοκοχρεολύσια του μεσομακροπρόθεσμου δανεισμού (28,1 χρεολύσια + 15,9 τόκοι). Τα εν λόγω στοιχεία περιέχονται σε πίνακες από την αιτιολογική έκθεση του Προϋπολογισμού 2011. Αυτά περί μισθών και συντάξεων είναι ασύστολα ψέματα.
  1. ΜΠΟΡΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΕΚΤΟΣ ΧΡΗΜΑΤΑΓΟΡΩΝ;
Ναι. Με απευθείας χρηματοδότηση από την ΕΚΤ, ή από ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ για τη διαχείριση του χρέους, αλλά και με άλλες μεθόδους.
  1. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΧΡΕΟΥΣ;
Αναδιαπραγμάτευση του χρέους με διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του (αυτού που κατέχουν τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρίες κλπ.), πάγωμα της πληρωμής τόκων για 5-7 χρόνια,
μείωση επιτοκίων και
επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής για το τμήμα του χρέους που κρατούν τα ασφαλιστικά ταμεία και οι μικροί αποταμιευτές. Καταπολέμηση των αιτιών που οδήγησαν στο χρέος: Δίκαιο φορολογικό σύστημα με επίπεδο άμεσων φόρων τουλάχιστον στον μέσο όρο της ΖτΕ, αναδιανομή εισοδήματος υπέρ των λαϊκών τάξεων, κοινωνική προστασία, μείωση υπέρογκων στρατιωτικών και άλλων αντιπαραγωγικών δαπανών.
  1. ΘΑ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ;
Όλα τα σενάρια που έχουν μελετηθεί, και με την καλύτερη δυνατή έκβαση, δηλαδή, με την προσθήκη ενός εξαιρετικά αισιόδοξου και φιλόδοξου προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων συνολικού ύψους € 50 δισ. ευρώ που χρησιμοποιούνται για τη μείωση του χρέους,, δείχνουν ότι η πορεία του θα είναι το ίδιο επικίνδυνα ανοδική.
Οι ιδιωτικοποιήσεις υπονομεύουν την ανάπτυξη. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι η έλευση πολυεθνικών, σε συνεργασία με εγχώρια κεφάλαια, διαμορφώνουν ένα περιβάλλον χαμηλών επενδύσεων και υψηλής κερδοφορίας μέσω αλλεπάλληλων αυξήσεων τιμών. Γιατί αυτές οι επιχειρήσεις είναι ολιγοπώλια, τα οποία μπορούν να αυξάνουν τις τιμές χωρίς να μειώνεται ανάλογα η ζήτηση για τα αγαθά που παρέχουν καθότι απαραίτητα για τις συνθήκες διαβίωσης των πολιτών (ενέργεια, νερό, τηλεπικοινωνίες). Γι’ αυτό και οι ιδιωτικοποιήσεις αποτελούν προνομιακό επενδυτικό πεδίο για το χρηματιστικό κεφάλαιο λόγω των «εγγυημένων» υψηλών εσόδων που εξασφαλίζουν.
Οι δημόσιες επιχειρήσεις μπορούν αντιθέτως να συμβάλλουν στην αποκλιμάκωση του χρέους με δύο σημαντικούς τρόπους. Πρώτον, αυξάνοντας την παραγωγικότητά τους (μείωση σπατάλης, εκσυγχρονισμός, κλπ), δεύτερον, μέσω της υλοποίησης μακροπρόθεσμων επενδύσεων σε βασικά δίκτυα και υποδομές που καθορίζουν τις αναπτυξιακές προοπτικές και επιδόσεις της χώρας.



13. ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΠΟΙΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΥ;

Τα φορολογικά μέτρα του Μεσοπρόθεσμου (αύξηση των άδικων έμμεσων φόρων, μείωση αφορολόγητου που σχεδόν τριπλασιάζει το φόρο για ετήσιο εισόδημα κάτω από τα 15.000, ειδική εισφορά που τιμωρεί τους έντιμους φορολογούμενους) πλήττουν σχεδόν αποκλειστικά και μόνο τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ενώ φορολογούνται οι ασφαλιστικές εισφορές, ενώ καταργούνται οι φοροαπαλλαγές για δάνεια πρώτης κατοικίας και ιατρικά έξοδα, ενώ καταργείται η μείωση φόρου λόγω αποδείξεων, δεν καταργούνται σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές όπως πχ εκείνες που οδηγούν τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου να πληρώνει φόρο πλοίων μόλις 12 εκ. ευρώ ετησίως, όπως εκείνες που επέτρεπαν στις τράπεζες τα χρόνια της ιλιγγιώδους κερδοφορίας να φορολογούνται με συντελεστή μικρότερο του 7% (όπως έχει δηλώσει η κ. Κατσέλη), όπως εκείνες που επιτρέπουν σε φυσικά πρόσωπα αλλά και πολυεθνικές την αυτοτελή και χαμηλή φορολόγηση εσόδων από μερίσματα, τόκους και χρεόγραφα. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει φροντίσει ήδη να μειώσει τη φορολογία των μη διανεμόμενων κερδών των μεγάλων επιχειρήσεων από το 25% που ήταν όταν ανέλαβε την εξουσία στο 20%., επίκειται δε παραπέρα μείωση δεδομένου ότι στην έκθεση της τρόικας για το Μεσοπρόθεσμο (2 Ιουν 2011) και αναφορικά με τις προτάσεις της ΝΔ για μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων σημειώνεται ότι από φέτος το φθινόπωρο θα μπορούσε να συζητηθεί μια δημοσιονομικά ουδέτερη μείωση των «φόρων που βαρύνουν την εργασία» (ασφαλιστικές εισφορές εργοδοτών).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι 27 σλαβομακεδόνες στελέχη του ΚΚΕ που αποφυλακίστηκαν τον Ιούνιο του 1941 από τις φυλακές της Ακροναυπλίας.

Όλα σχεδόν τα στελέχη που αποφυλακίστηκαν είχαν καταγωγή από την Μακεδονία και  ήταν κυρίως Σλαβομακεδόνες που είχαν υποστεί διώξεις και βασανιστήρια από το καθεστώς Μανιαδάκη. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην απελευθέρωση τους έπαιξε ο Νεδέλκος Παπανεδέλκος του οποίου η σύζυγος ήταν Γερμανίδα και μεσολάβησε στους Γερμανούς για την απελευθέρωσή τους. Ο Παπανεδέλκος πήγε στη Βουλγαρική πρεσβεία και έδωσε κατάλογο με τα ονόματα των Σλαβομακεδόνων που ήταν στη φυλακή. Πράγματι με την μεσολάβηση της Βουλγαρικής Πρεσβείας στην Αθήνα δόθηκε εντολή από τους Γερμανούς για την απελευθέρωσή τους. Ωστόσο, οι ελληνικές δωσίλογες αρχές αντέδρασαν και ενημέρωσαν τους Γερμανούς, ότι δεν πρόκειται για Βούλγαρους, αλλά για επικίνδυνους κομμουνιστές, που μόλις αποφυλακισθούν θα πάρουν όπλα εναντίον των Γερμανών. Όντως οι Γερμανοί ανακάλεσαν τη διαταγή απόλυσης τους, μόνο που ήταν πλέον αργά. Έτσι απελευθερώθηκαν οι:
1.Ανδρέας Τσίπας, αναπληρωματικό μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, μετέπειτα Γραμματέας
2.Ανδρέας Τζίμας ή Σ…

Κι όμως, ό,τι ζητούσαμε το πήραμε…

Ήταν, χωρίς αμφιβολία, ιστορικές οι στιγμές προχθές την Κυριακή στις Πρέσπες
–Ζητούσαμε σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό. Το πήραμε…
–Ζητούσαμε την ισχύ της έναντι όλων, και προκειμένου για το εσωτερικό της πΓΔΜ. Το πήραμε…
–Ζητούσαμε την εξαφάνιση κάθε ίχνους, κάθε «υπαινιγμού» αλυτρωτισμού. Το πήραμε…
–Ζητούσαμε την –και- συνταγματική αναθεώρηση των ως άνω από την βόρεια γείτονα. Το πήραμε…
–Ζητούσαμε την ρητή εκ μέρους της παραδοχή ότι δεν έχει την παραμικρή σχέση με την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό της αρχαίας Μακεδονίας. Το πήραμε…
–Ζητούσαμε την αναγνώριση της σλαβικής καταγωγής και της αντίστοιχης ιστορικής παράδοσης του λαού της. Το πήραμε…
–Ζητούσαμε διαβεβαίωση περί του απαραβίαστου των συνόρων. Το πήραμε…
–Ζητούσαμε παραδοχή της ανυπαρξίας μειονοτικού ζητήματος εντός των ελληνικών ορίων, που να έχει σχέση με την πΓΔΜ. Το πήραμε…
–Ζητούσαμε την κατοχύρωση του δικαιώματός μας για επικύρωση της συμφωνίας, αφού εξασφαλιστούν (και ολοκληρωθούν) οι δεσμεύσεις των…

Κατεβάστε δωρεάν έντεκα βιβλία του Αντόνιο Γκράμσι (PDF)

Κατεβάστε δωρεάν έντεκα βιβλία του Αντόνιο Γκράμσι (PDF)
Ο Αντόνιο Γκράμσι (Antonio Gramsci)-(κωμόπολη Άλες Σαρδηνίας, 22 Ιανουαρίου 1891 — Ρώμη, 27 Απριλίου 1937) ήταν Ιταλός φιλόσοφος, συγγραφέας, πολιτικός και πολιτικός επιστήμονας. Τα εργοστασιακά συμβούλια. – Αντόνιο Γκράμσι Σοσιαλισμός και κουλτούρα Παρελθόν και Παρόν Οι θέσεις της Λυών Λογοτεχνία και εθνική ζωή Κείμενα Η ζωή ενός επαναστάτη Η οργάνωση της κουλτούρας Για το Μακιαβέλι Ιστορικός υλισμός – τετράδια της φυλακής Οι διανοούμενοι